23 februari 2010

Bra förberedda

I dag blev det knappt en timmes skidåkning i Slottskogen. Det var svårt att få upp något högre tempo i de vingliga spåren men från vad jag kunde känna kändes det bra. När det dök upp inte bara en, utan tre promenadåkare, på den lilla rundan gav jag upp, men kanske provar jag igen i morgon.

Karlsson skulle också ge sig ut på en runda trots att hon just nu sliter med en förkylning. Febern är borta men hon är inte kry än, så jag tyckte att hon skulle ta det lugnt. Men jag själv brukar ju inte leva som jag lär så jag klandrar henne inte för att hon ville ut och få lite skidkänsla.

Karlsson och jag känner oss bra förberedda inför helgen. Vi har koll på det mesta. I dag pratade vi magväska och handskar. Väska står pappa Karlsson för, och ett andra par handskar ska jag inhandla i veckan. Karlsson som har koll på väderprognosen rapporterade även att det spås sol och tre minus på söndag. Med andra ord precis det väder vi har beställt. Nu hoppas vi bara att väderprognosen inte ändras.

Inga kommentarer: