13 februari 2010

Aldrig orolig

Det fanns tyvärr varken tid eller ork för en matchrapport i går, men här kommer i alla fall en liten uppdatering från Banér-Heidlös.

Trots att Heidlös faktiskt låg under med 5-2 eller om det till och med var 6-2 i början av matchen var jag aldrig riktigt orolig för att vi skulle förlora i torsdags. Juniorerna, Jenny, Carro, Sandra och Emma, kändes mycket stabila och vågade ta för sig. Jag sa till Jenny (vänsterkant) före matchen att hon inte fick vara rädd för att tjuva - och hon lyssnade. Tre kontringsmål fick vi till ganska omgående (Anna L var lika snabb hon) och när vi hämtat upp underläget utan att jag egentligen gjort någon räddning kändes det ganska lugnt. Räddningarna var ju tvungna att komma nån gång och då skulle vi springa ifrån. 17-12 ledde vi med i halvlek och i andra utökade vi ledningen sakta men säkert.

Det var inte mycket jag höll med domarna om denna kväll (gult kort för tjat fick jag också!) men detta hade domarna alldeles rätt i:
  • Anna L borde ha fått fler straffar (Döende-svanen-stilen med ett skrik verkar tyvärr vara ett mer vinnande koncept).
  • Rosander var matchens lirare. (lobbarna satt, alla andra skott satt - superstabilt helt enkelt)
  • Banér var hemmalag (man får fler domslut med sig då, menade den ena domaren)

3 kommentarer:

Katta sa...

Hahahaha
Kajsa blir inte det böter på dig för det gula kortet då?
Önskar jag hade sett den matchen.

Kajsa sa...

Är det inte bara böter för utvisning, Katta? Det var jag aldrig nära, domarn ville nog bara skrämmas lite.

Katta sa...

Ja det stämmer att det bara är böter vid utvisning. Men jag tyckte det var så roligt :-)