25 februari 2010

5032 och 4831

Behöver ni komma i håg två nummer i helgen är det 5032 och 4831. Det är mitt och Karlssons startnummer i Öppet spår på söndag. Just nu tillhör 4831 Katta, men till loppet ska detta vara Karlssons nummer. Katta skulle ju ha varit med på detta äventyr, men när storken kom på besök blev det ändrade planer. Tur att storken gav sig på rätt person för Katta är ju faktiskt den av oss som redan har klarat utmaningen och har ju egentligen inget att bevisa.

www.vasaloppet.se kan man hålla koll på vilka tider vi har passerat på vid de olika kontrollerna. Tycker man att det är värt det kan man även få uppdatering via sms, men då kostar detta 20 kronor.

Både jag och Karlsson har svårt att ge er någon tid som vi siktar på eftersom denna upplevelse är helt ny för oss. Valla, väder och dagsform kan ju påverka en hel del. Men om det nu blir 3 minus och sol, samtidigt som vallakillarna gör sitt jobb, och inget oförutsett händer hoppas vi kunna vara i Mora på tio timmar. Vi gör milen på ungefär en timme och sedan blir det ju en del stopp efter vägen, även kanske omvallningar och grejer. Jag känner nog att jag är riktigt nöjd med tio timmar, det skulle lika gärna kunna bli elva eller tolv. Jag har egentligen ingen aning. Hur som helst har vi inte längre någon svensk OS-final i hockey att se fram emot vid målet, vilket kanske drar ner tempot lite.

2 kommentarer:

coach sa...

20 kr per sms?

Kajsa sa...

Nej du får nog hela 9 st för 20 kr! Som hittat!