18 november 2009

Föräldrarna ut med fädrens spår

Jag har spelat handboll i tjugo år, jag har varit klubbmästare i golf, jag har massor av guld från kommunmästerskap i badminton, bordtennis, innebandy och hockeybockey, och jag har till och med ett skolrekord på långa stafetten (det var inte min förtjänst men ändå!). Men att jag ska åka Vasaloppet (Öppet spår) är det som verkar ha höjt pulsen på mamma och pappa Sandin. Nu funderar de seriöst på att åka upp till Dalarna, kanske tom över dagen, för att följa min framfart i fädrens spår. Jag tackar självklart inte nej till sådan stöttning, jag tycker bara att det är lite lustigt. Kanske är det så att pappa tror att han ska få fungera som ambulans, han har ju sina tvivel, eller så är det bara så att de har sörjt min nedlagda skidkarriär (till förmån för handbollen vid 10 års ålder) väldigt länge och nu får nya förhoppningar om framtida framgångar för Sandins i skidspåren. Jag vet inte.

Inga kommentarer: