30 november 2009

Den oavgjorda fajten

Det blev som ni säkert förstått inget utespelande för varken mig eller Karin i går eftersom vi som tur var fick låna hela tre junisar. Karin verkade dock nästan lite besviken över detta eftersom hon laddat hela dagen och tänkt sig in i olika situationer. Jag var mest lättad, eftersom jag också hade målat upp olika situationer i huvudet, varav en var att försvaret skulle släppa mig helt där ute på högerkanten och jag skulle bli tvungen att hoppa in och ta läget. När jag hoppade in hade jag bestämt mig för att skjuta lågt men av någon anledning drog jag målvakten i huvudet i stället. Något annat jag kände mig lite rädd inför var att någon skulle knuffa mig när jag var oförberedd och att jag skulle dra korsbandet igen. Nej, det var skönt att få vara i fred innanför heldragna.

Vi började matchen i går med alla tre junisar på planen, och de tog verkligen för sig och var inte rädda att misslyckas, vilket uppskattas. De andra utespelarna var Linn, Lisa och Anna L. Efter tio spelade minuter dök Gurra upp, så resten av matchen spelade vi med en avbytare. Vi låg under med två eller kanske till och med tre bollar ett tag under den första kvarten. Jag har verkligen svårt att komma ihåg matchbilden från den här matchen, men jag tror att jag släppte två bollar under "min" kvart i första och att vi gick till pausvila i ledning med två eller tre (?).

I andra leder vi med fyra bollar ett tag, fast Kungälv går ut och spelar 5-1 (smart av dem) vilket gör att vi inte klarar av att göra några mål under ett tag, men samtidigt spelar Karin bra i Heidlös mål. Ledningen krymper sedan till två och senare till ett i slutet av matchen. Då, med cirka en och trettio kvar, får Kungälv en helt felbedömd straff, och det är ofattbart att domaren inte genomskådar "hoppetossan", som flugit runt som en vante hela matchen, när hon först får skjuta från linjen, skriker dödsskriket, och flyger i väg medan jag räddar. Som sagt, ofattbart. Men, men, det är inget att göra åt. Kungälvsspelaren lobbar in straffen över mig och det är utjämnat. Vi lyckas inte göra mål på den tiden som finns kvar, och så var det med den saken.

Vi konstaterade i alla fall efter matchen att det är väldigt konstigt att Kungälv ligger där de ligger i tabellen eftersom vi har mött bättre lag än dem hittills i serien. Men de kanske hade en dålig dag, inte vet jag.

Nu väntar Warta för Heidlös på torsdag och då ska vi förhoppningsvis ha en del spelare tillbaka i laget. Jag längtar redan efter att spela igen.

Inga kommentarer: