25 november 2009

Bättre förr

Det var bättre förr. Vad har hänt med spinningen egentligen? För några år sedan var det lite action på passen, det brände i röven och det var upp och ner, stående och sittande, snabbt, tungt, och instruktörerna pratade om ett, två och tre lägen på styret. I dag körde jag och Karin cykel 60, och för min del var det veckans andra tråkiga pass. I dag skulle vi uppför Kebnekaise och det var sjöar, toppar, fjällstugor och annan natur, som jag inte såg ett skit av inne i det fuktiga spinningrummet på Drottninggatan. "Men skit i det jävla berget", hörde jag Karin säga efter 30 minuter. Fasen va monotont det var. Vill jag ut och cykla "som vanligt" hade jag väl gjort det, går jag in i en spinningsal vill jag ha lite roligare än så. Fast visst, trött blev jag och efter en timme hade vi både hunnit uppför och nedför Sveriges högsta berg. Men ändå - det var bättre förr.

4 kommentarer:

Fia sa...

Det låter som om du tappat stinget? :)
Nej, då.. jag tror på långsamma muskler Kajsa.. då behövs ingen spinning!!

Amondine sa...

Visst var det bättre förr eller så spinnar ni bara på fel ställe...

Karin C sa...

jag tror att vi spinnar på fel ställe. Träningsverket har väl lite annorlunda pass? Och Camilla ska vara grym har jag hört. :-)

Kajsa sa...

Grejen är ju den att Sportlife hade bra pass för något år sedan. Och tyvärr ligger Träningsverket för långt bort.