27 november 2009

Om jag fick bestämma

Mina löpartights har svettats in alltför många gånger den här veckan så i dag när jag skulle ut och springa kände jag mig tvungen att slänga på mig ett par gamla Heid-träningsoverallsbyxor. I vindmaterial. Jag avskyr att springa i bylsiga byxor. Det finns liksom ingen väg tillbaka när man väl börjat med löpartights. Jag kände mig 10 kg tyngre i byxorna samtidigt som kroppen bara skrek till mig att den inte gillar asfalt. Jag orkade knappt lyfta på fötterna när de väl hade landat på marken. Skulle jag få bestämma i Göteborg för en dag hade jag direkt sett till att det anlades en liten bana med sån där barkunderlag (eller vad man kan kalla det) bredvid asfaltsvägarna i Slottskogen. Behovet finns för det är inte bara jag som försöker hitta mjuka stigar bredvid själva vägen. Men ofta får man kämpa mot vattenansamlingar, stenar och stubbar. Finns mycket grejer jag skulle kunna hitta på under den dagen vid makten, men jag hade nog börjat med det här.

Inga kommentarer: