04 mars 2009

Spännande i Heidhallen

18-16. 18-16! Behöver jag säga att detta inte var en match som vi bara sprang hem. Min mugg hade rätt budskap om ni förstår. Fattade direkt att det skulle bli tufft eftersom de hade tre långa skyttar på niometer och vi ett litet tunnare lag än vanligt. Vi ledde med 13-10 i paus och gjorde två snabba i början av andra, tror jag. Sedan var det typ stopp framåt. Linn (födelsedagsbarn i dag!), som alltid är hur säker som helst, missade sina lägen eller så var det tramp. Det var helt enkelt trögt från alla positioner i andra halvlek. Och längst bak var ju inte jag en stjärna direkt. Men jag ska inte säga att jag var svindålig och att det var därför som Nödinge kunde göra mål, för det vore faktiskt att förminska deras insats lite. De sköt bra och vi fick helt enkelt inte träff på dem. 18-16 stod det med två minuter kvar tror jag och då, tack och lov, gör jag i alla fall en ganska viktig räddning på ett sexmetersskott. Sen blev det inga fler mål. Vinst, men den gjorde sannerligen inte något gott för vår målskillnad.

Så som Nödinge spelade i dag, med de spelarna, är de överlägsna Wasaiterna och Kortedala i kvalitet. Så det är synd bara att de inte har kunnat prestera hela säsongen. Ni vet ju redan vilka jag hade valt att ta med till trean, och det är inte Wasaiterna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

18-16...vad hände där??! Låter som att det blev onödigt spännande. Precis kollat almanackan och de sista matcherna krockar inte med jobb eller annat. Gott!

Kajsa sa...

Underbart Anna att vi kan räkna med dig!