12 mars 2009

Oksana fick låna en boll

När jag spelade i Hellton för många år sedan kom det två försynta tjejer till träningen en dag. Tjejerna i fråga hade aldrig spelat handboll. Och nu menar jag aldrig. Jag som inte tog handbollen bara som en lek, jag menar det var ändå division 2 med målet att gå upp i ettan, gillade verkligen inte detta. När det är brist på halltider och vi hade ungeär fyra timmar i hall per vecka, då är det inte speciellt roligt om klassen på träningarna sänks för att det kommer ner några tjejer som "vill prova handboll". Tack och lov insåg även vår tränare ganska snabbt att dessa personer inte kunde vara på planen, utan de förvisades i stället till korridoren med en boll. De fick även låna hem bollen för att träna lite extra.

I går fick jag veta av mina kompisar att en av tjejerna som ville prova handboll var Oksana Andersson (crap-Chippens tjej ni vet). Var inte det lite roligt så säg! Tydligen hade hennes mamma varit handbollsproffs, så generna kanske fanns där någonstans.

Det är svårt att förklara hur underbart det är att få spela i ett lag som Heidlös, där alla spelare är bra trots att vi spelar i division 4. Och det är väldigt praktiskt att vi själva kan välja vilka som får komma och träna med oss eller inte. Jag är ganska säker på att Coach vänligt men bestämt skulle avfärda Oksana om hon ringde och återigen ville återuppta den korta handbollskarriären. Möjligtvis skulle Coach kanske kunna använda henne som cheerleader för att underhålla publiken i paus.

Inga kommentarer: