01 mars 2009

Målrekord i första halvlek

Okej här kommer en liten matchrapport från segermatchen i dag. Våra linjespelare Lisa och Sandra var båda tillbaka efter ett långt speluppehåll. Lisa jobbar ju i huvudstaden just nu och Sandra har varit sjuk och bortrest. De gjorde stabila insatser.

Jag nämnde Linns och Kajsas speedade uppenbarelse förut, och det var verkligen sådan jädra fart på den vänsterkanten hela första halvlek. Linn på V6 och Kajsa på vänsternio. Överhuvudtaget var det ett välspelande Heidlös i första halvlek från alla håll. Maria och Linn visade också upp fint samarbete på kontringar och under en stor del av första höll den gamla Sävehofsligan hov ordentligt. Vi tog ledningen med 8-0 innan Orust fick in sitt första mål. Detta var ganska snart efter att jag tänkte att det här kunde vara mitt sista tillfälle i karriären att hålla nollan en hel match.

Orust hade inte direkt något att sätta emot, och jag funderar på om de inte nästan blivit lite sämre sedan förra året. De verkade uppgivna från första början och nu blir det nog raka vägen tillbaka till femman för ö-laget.

23-6 stod det i halvlek om jag inte minns fel, och det innebar målrekord för Heidlös i första halvlek (mot Strömstad borta gjorde vi 22). Målet med andra halvlek var att komma över 40 mål. Vi bestämde att spela 5-1 i försvar för att störa deras enda skytt lite mer. Mer slarv från vår sida i andra halvlek, men målen trillade ändå in och bakåt kämpade vi för att hålla de insläppta på ensiffrigt (det är alltid mitt mål). Resultatet 41-9 är jag jättenöjd med.

Det enda negativa från matchen var väl att Kajsa fick en smäll efter ett skott och landade illa på ryggen. Men lite vila på det och hon är nog fit for fight snart.

Gurra är en riktig heidlösare och kom ner och stöttade och satt på bänken och hjälpte till med att fylla på vatten, trots att hon nuförtiden spenderar all sin lediga tid i Heidhallen. Pluspoäng.

Nu laddar vi om och tvättar tröjorna (Linn fixar detta) redan till på onsdag, för då spelar vi match i stället för tränar. Nödinge kommer på besök.

Inga kommentarer: