30 mars 2009

En finfin sommardrink

Jag var lite missnöjd med drinken mitt lag blandade till på lagfesten, mycket beroende på att Hemköp inte hade grenadin så att drinken inte blev röd (Heidlös färg). Men här kommer i alla fall drinken från experten (inte jag alltså utan GP:s):
  • 4:a, 5:a el 6:a gin (mycket viktigt att det är Tanqueray enligt experten)
  • Proviva mango
  • färskpressad apelsinjuice, men kör Brämhults om du är lat
  • grovkrossad is (mkt viktigt att den verkligen är grovt krossad enligt experten)
  • ev lite grenadin för att göra drinken röd

Drinken ska serveras i ett högt glas med rikligt med krossad is. Lika stora delar Proviva och apelsinjuice. Mycket nyttigare än såhär kan det inte bli. Massor med C-vitamin och bra bakteriekultur.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kajsi, hittade receptet till drinken vi gjorde i våran grupp. Och att vi skulle ha motivation till våra val som skulle vara en just Heidlös drink detta måste ha glömts bort. Jag hade skrivit detta på lappen såg jag; den perfekta blandningen med massa kyla.

Anonym sa...

Det var Jessie som skrev... ;)