16 mars 2009

Mun- och näsa-skottet ondast

I går på matchen fick jag ett kantskott rakt i pannan. Det gick bra och jag undrar vad det är för fel på mitt huvud eftersom jag aldrig har blivit yr eller trillat omkull när jag fått ett skott i huvudet. Nu var väl kanske just detta skott inte det hårdaste som träffat mig, men man undrar ju ändå vad som finns därinne.

Några huvudskott minns jag ganska väl. Bland annat den gången Coach hoppade in från kanten på första träningen efter sommaruppehållet en gång för flera år sedan och sköt mig rakt i fejset. Eftersom hon hoppade in och jag ut gissar jag att bollen hann färdas cirka en meter innan kanonen satt där den skulle.

Jag gjorde en lista en gång över de ondaste skotten. Här kommer den:
  • 1. Ansiktet (mun och näsa) - lite underifrån ondast
  • 2. Ansiktet (kind och öga) - mycket klister förstärker det onda
  • 3. Brösten - vände sig bröstvårtan inåt?
  • 4. Huvudet (pannan) - brukar oftast gå bra
  • 5. Armhålan - svider som fan!
  • 6. Lår - de fula blåmärkena är mest störande

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ajaj.. här fick man allt lite dåligt samvete! Vad jag minns satt den åxå väldigt hårt? Hade faktiskt hoppas på att du skulle ha trängt bort detta tillfälle då jag ytterst sällan satte fejan.. Fy, stackars dig Kajsa... Nu e man äldre och klokare! hehe

Kajsa sa...

Ja den va jädrigt hård faktiskt. Men det var nog enda gången du träffade huvudet så jag ler bara lite åt minnet faktiskt ;)