29 mars 2009

Heidlös åt och drack

I går bakade Heidlös pizza vill jag lova. Hur vi trodde att tolv personer (handbollsspelare iofs) skulle orka äta upp sex plåtar med välfylld pizza, där degen hade jäst (Marias pizzadegstips) och var två centimeter tjock, det vet jag inte. Camilla kan äta pizza i veckor framöver. Mitt lag (Camilla, Coach och Karlsson) gick vinnande ur pizzatävlingen (recept från Coach bror) med pizzan gjord på (om vi börjar från botten): tomatsås, pizzaost, köttfärs med nån kryddig sås i, serranoskinka, lök och blåmögelost. De andra var goda också, men jag gillade nog vår bäst ändå.

Efterrätt fick vi i oss också. Gurra hade hunnit "slänga ihop" en fantastisk valnötspaj efter kvartsfinalen.

Drinkarna slank också ner minsann. Jag tror aldrig att vi utsåg någon vinnare, men jag måste ändå säga att laget med Lisa, Linn, Gurra och Maria blir min självklara vinnare här. Har man förberett drinkarna ett dygn i förväg genom att blanda grejer (kokosmjölk vet jag var en ingrediens) och frysa in och greja då har man tagit tävlingen till en helt ny nivå. Godast var den också, så hurra för lag Lisa!

Det var en uppdatering om vad vi stoppade i munnen på Heidlös guldfest. Jag får be att återkomma om det andra.

4 kommentarer:

Camilla sa...

Jag har så mycket pizza hemma, vilket syrran och Michael har uppskattat :-) Om man är lite hungrig är det bara att komma förbi!

KAjsa, vad var det i våran drink? Vill du avslöja det?

Kajsa sa...

Jag lägger ut drinkreceptet snart. Vilken pizza gillade de bäst? Tack för i går Camilla!

Camilla sa...

Båda hade sin favorit, Michael gillade Lag Malinx2/Jess/Sandras pizza bäst, syrran gillade Karin/Linn/Lisa/Marias pizza bäst. Det måste betyda att alla 3 pizzor var helt fantastiskt goda eftersom våran blev utvald till vinnare :-)

Coach sa...

Äh, snick snack! Våran Pizza vann och var den bästa! Punkt slut! haha