30 mars 2009

Gärna lagets segis nästa år igen

Heidlös lataste, Heidlös kenyan, Heidlös bitch med mera utsågs på lagfesten i lördags. Det var Coach och Camilla som hade nominerat tre spelare i varje klass och sedan fick vi andra rösta. Linn tog hem fem vinster och själv kammade jag hem tre. Jag fick en extra och Linn två extra för att Kajsa K och Katta inte fanns på plats för att hämta sina priser. Priset var en sån här ...

... och här kommer alla segrare:

Lagets flummigaste: Jess
Lataste: Coach
Svettis: Lisa
"Bitch"/buse: Sandra
Nykomling/värvning: Malin R
Invalido: Coach
Skada/Smäll: Kajsa K vann, men i hennes frånvaro tog Kajsa S hem vinsten
Tjötröv: Sandra
Träningsnarkoman: Camilla
Klenis: Kajsa K, andrapris till Linn
Kenyan: Linn
Segis: Kajsa S
Bombare: Karlsson
Mest glömska: Maria
"Alltid komma sent": Katta vann, men i hennes frånvaro tog Linn hem vinsten
Målsprutare: Linn
Modemedvetna: Jess
Blekfis: Rosander
Pluggis: Gurra
Rehabare: Malin C
Glader Malin C
Vinnarskalle: Kajsa S
Lagets fimp: Linn

Om jag kommenterar mina egna vinster kan jag säga att jag inte alls tar illa upp för att jag blev lagets segis. Jag har många skydd att sätta på mig och många stela muskler att strecha före målvaktsuppvärmningen, dessutom tycker jag att det kan vara trevligt att prata lite emellan dessa sysslor. Jag har inga planer på att lämna över denna utnämning till någon annan nästa säsong. Tack vare min seghet är jag övertygad om att jag kunnat gå skadefri från ännu en säsong.

När det gäller vinnarskallen stämmer det väl ganska bra. Vinnarskallen fick även två klockrena skott i pannan under de två sista seriematcherna, därav andrapriset i klassen "skada/smäll" som Kajsa K vann genom axeltacklingen hon fick mot Orust hemma.

Jag var även nominerad i klassen "lagets kenyan", antagligen för att jag ofta vill ta rundan vid Ruddalen före träningarna, men här tog den snabba Linn hem segern.

Inga kommentarer: