12 januari 2010

Varning för sömmar

Jag försöker verkligen att vara grundlig i mina inköp men ibland misslyckas jag verkligen. Skitnöjd var jag med mina nya löpartights, provade dem med underställ före jag klippte bort prislappen och det var kanon. Sedan klippte jag av lapparna och satte på mig byxorna (utan underställ under) för att ge mig ut och springa. Och då upptäckte jag dem: SÖMJÄVLARNA! Jag började inte gråta, det gjorde jag inte, men jag blev jädrigt sur på mig själv. Jag har nämligen ett par cykelbyxor alltid när jag spelar handboll, som är av Stadiums egna märke SOC. Det var ett sådant där snålheten bedrar visheten-köp. De har nämligen en stor, grov jädra söm som står rätt ut och skaver mellan benen, så att jag alltid får hålla på och dra i byxorna. Och vad gör jag. Jo jag köper ett par löpartights från samma märke, utan att kontrollera sömmarna. Och sömjäveln är precis likadan som på cykelbyxorna. Hemkommen från löpturen hade jag röda märken efter sömmarna ändå från ljumsken ner till foten. Hur ska jag stå ut att åka skidor i tio timmar i något dylikt?? Min räddning kan vara att det känns bättre med understället under byxorna, men jag är inte säker på att det hjälper.

Jag vill härmed varna för SOC:s vindtäta löpartights (som faktiskt inte var ett snålheten bedrar visheten-köp, vill jag bara tillägga). Så här i efterhand inser jag att jag kanske kunde ha fått lämna tillbaka dem bara jag hade haft prislapparna med mig, men nu har jag ju svettats i byxorna också.

2 kommentarer:

Katta sa...

Men har du testat att springa med långisar under då?
Eller ett par cykelbyxor?
Det kanske funkar bättre

Kajsa sa...

Jag hoppas verkligen det känns ok med understället under!