18 januari 2010

Lite innebandy

Jag har börjat veckan med 30 minuter spinning och 30 minuter core. Dessutom har jag gått med i en Facebook-grupp som heter "Alla vi som vet att handboll är mer sport än innebandy". Egentligen kanske jag inte tycker att det behövs någon Facebook-grupp för att berätta detta, jag tycker knappt att innebandy förtjänar att nämnas i samma mening som handboll. Men när nu ändå gruppen finns visar jag gärna min ståndpunkt. Ni kanske redan vet att jag har ett dåligt förhållande till innebandy, vilket beror på att sporten i sin linda var mycket stor i mina hemtrakter och dessa utövare gjorde anspråk på träningstider, som de enligt mig inte var värda. Och så är ju innebandy crapens sport nummer ett. Dessa slingade frisyrer och fula jeans. Mer behöver inte sägas.

Inga kommentarer: