22 januari 2010

Kräsen publik

Helkvällen i Heidhallen slutade bra. Det var till och med finpublik på plats när serieettan visade upp sig. Men delar av denna tyckte tydligen att 13 insläppta var lite för mycket. Jo, jo Amon, det är till att ha krav. Jag är visserligen inte helstolt över några av de där kantskotten och två enkla bollar i början av andra, men i det stora hela är jag nog nöjd med min insats. Amon du såg väl tv-räddningarna och de oräkneliga utkasten som satt perfekt i Pillans händer!?

Heidlös ledde med 21-7 i paus och då hade vi kontrat (Pillan var en mästare i går!) och fått in bollarna på de flesta sätt. Karlsson har fått ny kraft i skottarmen efter nyår och bollarna sitter återigen där de ska - i mål. Samtidigt var Anna L säkerheten själv även från niometer. Ja ingen heidlösare missade väl speciellt mycket i första halvlek. I andra börjar det däremot riktigt trögt framåt och det dröjer ett tag innan vi springer iväg ännu mer. Men siffrorna i andra halvlek blir faktiskt bara 14-6.

Sporttjejerna mönstrade en stor bänk, till skillnad från oss som bara hade en avbytare som vanligt, men trots detta var det nog ändå Heidlös som hade krafterna kvar på slutet. Det är självklart lättare att spela när man leder så stort, men jag skulle nog också vilja hävda att Heidlös är ett ganska vältränat lag ändå.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vältränade absolut!!!
Gjorde väl ingen mästerlig insats igår men dina utkast va 100%!!!
Fortsätt så....
/Pillan

Anna sa...

Jag tror att de är stakningen i längdåksträningen som gjort susen för min skottarm. Kan bli en rolig vår de här med sån bra kombination av träning :)
Bra jobbat i går!

Amondine sa...

Haha! Det bra att du får lite krav på dig Sandin...
Och ja, utaksten var mycket fina. Det var en mycket underhållande match som fick mig på marginellt bättre humör efter vår förlust... Fortsätter ni att spela på publikvänliga tider så kanske jag dyker upp igen...

Kajsa sa...

Om du tycker 21.15 är en publikvänlig tid lär du nog få se fler matcher, Amon.

Ja, Anna det är nog stakningen som har satt sina spår. I mina utkast också kanske?