17 januari 2010

Glid och skidvett

Har i dag avverkat 2 mil på Partille Golfbana. Och det var väl sammantaget en bra upplevelse. Ljumsken pratar vi inte om, jag har nästan bestämt att den inte tillhör min kropp längre, jag väljer hellre att ta fram de positiva delarna. Glidet till exempel! Med sådant glid tror jag inte att Vasaloppet blir något problem överhuvudtaget. Vilken skillnad jämfört med milen jag genomförde i Sälen under nyår. En mil då var mycket jobbigare än två mil i dag, utan tvekan!

Men ok, jag kan nog inte undvika de negativa bitarna:
- Stavarna - Jag har länge tyckt att mina stavar är lite för korta och nu vet jag att de verkligen är det. Det blir ju party att tvingas köpa nya stavar när de jag har bara är två år.
- Göteborgarna borde lära sig skidvett.
- Spåren - om de enligt skidåkarna ska tillhöra de bästa i Göteborg har folket härnere mycket låga krav (men jag valde att se positivt på detta efter ett tag - Vasaloppsspåren lär inte heller vara tiptop, vilket gjorde dagens tur till en bra prövning)

Inga kommentarer: