23 januari 2010

Startar träningsläger

I dag tänker jag mig att jag går in i ett träningsläger. Snart väntar ett löppass på minst 7,5 km. Sedan åker jag till Karlstad för skidåkning i två dagar. Och då är det verkligen skidåkningen som måste prioriteras. Inga fikastunder eller kompishäng får gå före. Kanske kan jag till och med hinna med två skidpass på måndag - för två pass om dagen brukar man väl köra när man är på läger!?

Jag kommer att inviga mitt nya lager två i dag som jag köpte i veckan. Bara det är ju lite roligt. I klädväg känner jag mig nästan helt förberedd inför Vasaloppet nu faktiskt. Det som återstår är en Craft-mössa som jag hittade i Sälen, men som tyvärr inte fanns i min storlek och dessutom inte verkar finnas i någon annan sportaffär heller. Jakten går vidare.

1 kommentar:

Katta sa...

Har du skaffat dig någon typ av glasögon? Det var en rädding för mig när det yrde och höll på när man körde. Du får gärna låna mina om du inte har egna.