03 januari 2010

På dåligt skidhumör

Gott nytt år på er! Det blev inga fler "årets", men jag tror jag fick med Heidlös år i stora drag ändå.

Det har blivit drygt tre mil skidåkning den här veckan. Tre jädrigt tunga mil. Just nu skulle jag nästan vilja bryta sönder skidorna och slänga i soptunnan. Vart fan har allt glid tagit vägen!? Förut har jag liksom kunnat svischa fram, men nu har skidåkning känts trögare och jobbigare än löpning - då är det illa. Men jag avslutar veckan med några kilometer i dag, fast det är tveksamt om det blir mer än fem.

Ljumsken gör jävligt ont också. Men eftersom jag har haft ont i den i cirka tio år så tror jag inte att det kommer gå över till Vasaloppet. Jag får stå ut med den smärtan under loppet helt enkelt. Kanske kan tigerbalsam hjälpa lite.

Ni kanske hör att mitt skidhumör inte är det bästa just nu. Hoppas jag får lite rolig handboll att skriva om snart.

Inga kommentarer: