10 januari 2010

Smärtstillande behövs

Jag vill inte snacka ner mig själv såhär med sju veckor kvar till Vasaloppet, men faktum är att min ljumske inte alls är okej. Jag börjar nog känna att jag inte kan klara av den smärtan i tio timmar eller vad det nu blir. Och dessutom kommer jag ju inte att kunna åka normalt om det ska göra så ont. Jag borde nog få tag på en läkare som kan ge mig lite råd angående detta. Jag tänker mig att någon slags smärtstillande spruta skulle kunna vara lösningen. Men den ska väl tas ganska nära inpå själva loppet, och vem ska kunna ge mig den? Undrar om Karlsson som är ju ändå är sjuksköterska kan få med en dos som hon trycker i mig före start. Jag får utreda detta.

2 kommentarer:

Anna sa...

Du får börja köra knipövningen på gymmet lite oftare nu så ljumsken är i fin form när de är dax.
Ska se om jag kan låna bil så kanske vi kan åka lite längd på tis?

Kajsa sa...

Knipövning? Vadå för jädra knipövning, finns inte nån knipövning i världen som hjälper min ljumske. Jag måste ha en spruta!!!