03 september 2009

Nån gång måste va den första

Jävla skitregn i kväll när jag, Karlsson och Lisa skulle va duktiga och springa vid Ruddalen. Ställ dig i duschen, skruva på max, och du har nederbörden vi råkade ut för. Jag bestämde mig för att springa tillbaka däruppe vid fotbollsplanerna. Jag såg inte så mycket för mascaran hade hamnat i ögonen, men som tur var kan jag vägen i sömnen och hittade tillbaka till Heidhallen.

När det var dags att svida om till handbollsutrustningen märkte jag att jag hade glömt cykelbyxorna, som jag gärna vill ha för att få lite extra värme till ljumskarna och för att hålla bakdelen på plats. Inte blev det bättre av att trosorna var tvungna att läggas på tork efter löpturen i regnet. Första handbollsträningen utan trosor - löst och ledigt minst sagt. Ännu mer "spännande" blev det när jag hade värmt upp muskelfästet vid rumpan med tigerbalsam. Vi kan använda ordet uppfriskande - ångorna från tigerbalsamet var starka. Ja, ni förstår.

Annars förflöt väl träningen ganska okej. Tempo på planen i dag igen, trots att vi inte var lika många som förra veckan. Spelarna visar upp ett bredare och bredare register tycker jag. Trodde jag kunde Rosanders skott (jag räddar dem inte, men ändå) men i dag hittade hon på några nya skott. Det är hopplöst.

Tröjor skulle göras iordning till träningsmatchen på onsdag också. Det fanns inte så många kvar i påsen visade det sig. Var de finns, eller hur de har försvunnit, det får vi forska vidare i.

2 kommentarer:

Karin C sa...

Men Kajsa! Hahaha! Gud vad jag skrattade när jag läste detta inlägg. Helt underbart.

Kajsa sa...

Ja du Karin, jag tänker till en extra gång innan jag tar av dem nästa gång;)