02 september 2009

Jag drömmer bara lite

Efter endast en vecka ledigt i sommar (tidigt i juni), och dessutom mer än heltidsjobb, är jag i starkt behov av semester. Ja, inte bara semester, ungefär sex månader på någon strand i Karibien utan både dator, mobil och störiga personer skulle jag behöva. Frågan är ju om jag kan och vill lämna ett handbollslag som är på sådan uppgång. Alternativet vore att dra omkring med Heidlös på någon slags uppvisningsturné runt om i världen. Självklart skulle vi bara besöka exotiska länder, och kanske även en del häftiga städer. Det skulle handla om hotell med många, många stjärnor. Drinkarna skulle vara färggladare än vad någon kan föreställa sig. Och havet grönare än grönt. Allt skulle vara planerat, vi skulle liksom bara följa med strömmen och göra som andra - våra managers - sa åt oss. Publiken skulle jubla var stjärnorna från Sverige än satte sina fötter. Egna massörer och sjukgymnaster skulle vi såklart ha med oss på vår turné, men de skulle ha det ganska lugnt för några större krämpor fick vi inte av att spela handboll.

Jag tror att jag får åka till något arabland och få tag på någon shejk som känner att "det här med Heidlös, det skulle jag nog kunna satsa en miljard på. Eller två".

Jag tror att det är där min resa får börja. Sen kan Sverige säga tack och hej till Heidlös.

3 kommentarer:

katta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
katta sa...

Men Kajsa detta låter ju som en sjukt bra idé!!! Tycker jag att vi ska satsa på :-)

Kajsa sa...

Jag jobbar vidare i frågan!