17 september 2009

Beröm till alla

Jag brukar alltid tro på Heidlös-seger men det gjorde jag faktiskt inte i dag. Men titta va bra det gick! Sport gjorde 1-0 ganska snabbt, men efter 16 minuter ledde Heidlös med 7-1. Jag var nöjd med min första halvlek och med ett riktigt bra försvar framför mig släppte vi faktiskt bara sex i första. Och då var de två sista målen kontringsmål på grund av att vi slarvar till det lite i anfall. 10-6 till Heidlös i paus, och sedan kom Karin in och fortsatte mota bollarna. Segern var aldrig i fara faktiskt.

Alla ska ha beröm i dag. Försvaret var klasser bättre än det i Alingsås. Vi täckte ner skott och vi var med i fötterna. Framåt finns det faktiskt mer att jobba på, och trots att vi fick spela med högerhänta niometersspelare på H6 räckte det alltså till seger med sex bollar över Sport. Jag har inte exakt alla målgörare, men alla utespelare gjorde mål, om jag inte har fel, och det är starkt tycker jag. Hanna gjorde debut i Heidlös och satte en jädra fart. Härligt att se.

En del utvisningar drog vi på oss också. Camilla fick 2x2 och Katta också om jag inte minns fel. Någon mer fick också vila ut på bänken tror jag.

Sport då? Ja, vad säger man, kände inte igen någon mer än målisen (som gjorde bra andra halvlek) och Kim som satt bredvid, men visst borde de väl kunna dänga till oss ganska rejält. De måste ju ha tränat en hel del under försäsongen och borde kanske ha kunnat trötta ut oss i alla fall. De saknade kanske någon mer än Kim, men vi saknade ju också spelare. Nja, det känns som att de har en del de måste förbättra.

Grymt kul att spela och att vinna var det i alla fall. Det är ju så himla mycket roligare att spela mot bra lag, för då märks det att alla höjer sig ett snäpp. Hoppas att vi kan få fler träningsmatcher under säsongen.

Publik fanns på plats också! Pillans, Camillas och Karins föräldrar stod på ståplats och gillade nog vad de fick se. Och på bänkarna satt en del Sport-folk, som nog inte var lika nöjda med vad de fick se.

Inga kommentarer: