30 september 2009

Irriterad trots vinst

Trots att vi vann i dag, ganska komfortabelt tillslut också, var jag irriterad när jag cyklade hem från Valhalla. Anledningen var de två "gentlemännen" klädda i svart som faktiskt lyckas förstöra mycket av känslan att det är kul att spela handboll. Men jag orkar inte ens tänka på dem just nu, så vi kan väl spara det ämnet tills i morgon och koncentrera oss på själva matchen.

Många spelare i laget i dag, två på varje position förutom på högerkanten, innebar att det inte var någon risk för trötta Heidlösspelare. Vi började målgörandet, och jag fick göra en bra första räddning nere i mitt högre hörn. Då trodde jag nog att första halvlek inte skulle bli så jämn målmässigt som den blev. Men säg det försvar som håller tätt för evigt och den målvakt som alltid är omutbar. Trots att det inte gick så fort, eller kanske tack vare, kunde Sporttjejerna få in bollarna på något vis. Efter 18 minuter och åtta insläppa tyckte jag att det var dags för Karin att ta över. Det gick väl inte kanon för henne heller, men i alla fall något bättre än för mig.

Som tur var kunde bollarna trilla in i andra målet också, och det var oftast från 6-meter detta skedde i första halvlek. Lisa, Anna och Linns lobbar var några som hamnade i nätet.

Det är lite svårt att skriva detta utan att nämna de svartklädda. Men i alla fall: vi skärpte till oss bakåt i andra halvlek, både försvaret och målisarna. Den första kvarten drog vi inte ifrån jättemycket i målprotokollet utan det var snarare den sista delen av matchen som vi kunde göra de där extra fem bollarna som ordnade till en trevlig målskillnad.

Jag tycker att alla spelare gör en bra andra halvlek, men jag ger en extra stjärna till Rosander, som efter en tung första halvlek gick in och visade att hon inte gillar att missa målet.

Emma gör sin första tävlingsmatch i Heidlöströjan, men tyvärr också den sista på ett tag eftersom hon beger sig till Irland för studier. Synd, tycker vi såklart, men är samtidigt glada att vi har tecknat ett livstidskontrakt med henne, så att vi vet att hon är Heidlös-spelare igen nästa höst.

Inga kommentarer: