19 oktober 2008

Derby i dag

I dag spelas ett hett derby i Göteborg. Olli mot Önnerediterna (dvs Heid B mot Önnered B)i ÖHK-hallen. Verkar inte spela någon roll att det inte handlar om A-lagen, folk letar sig till hallen ändå. Så var det i alla fall förra året, när det var målvaktsbrist och jag fick "förstärka" Olli.

Den matchen var faktiskt min roligaste match förra året. Önnered ledde med två med tre minuter kvar. Då tar Lindberg time-out, Karlsson dundrar in några bollar (jag har väl nämnt att hon vann skytteligan i tvåan) och jag tror att jag någon gång där drar till med en riktig publikräddning på kontring. Vi vinner matchen med en eller två bollar. Mycket härlig seger, och jag fick spänningen och adrenalinet som inte riktigt vill infinna sig i Heidlös matcher.

Tror inte att Heidlös kan bidra med någon riktig spänning i dag heller, men som jag sagt förut, den som letar sig till Heidhallen i dag klockan 18.15 utlovas målrik handboll.

Inga kommentarer: