17 oktober 2008

Förlorarlag kommer till Heidhallen

Eftersom det inte spelas några elitseriematcher för damer i helgen kan det nu verkligen vara läge att titta på intressanta matcher i de lägre divisionerna. Det finns fullt av annan handboll som kan skapa glädje. Jag rekommenderar självklart ett besök i Heidhallen på söndag när Heidlös tar emot Rya HF i division 4.

Det är ett förlorargäng (hittills i alla fall) som ska försöka rå på serieledarna. Men jag noterar att de inte har åkt på storstryk en enda match, och uddamålsförlusten mot Wasaiterna sved säkert. Rya kan vara rejält revanschsugna.

Heidlös kommer, som vanligt, till spel med en liten bänk. Kanske blir det bara Coach och en målis på bänken vad det verkar just nu. Men det borde nog ändå inte vara några problem. Camilla kommer direkt från en vecka i Italien och är garanterat stark, pigg och spelsugen. Skulle någon av de andra utespelarna tröttna kanske min målvaktskollega Malin kan tänka sig att ta några löpningar på kanten, om nu hennes knä känns bättre. För allas bästa tänker jag själv enbart hålla mig innanför heldragna eller på bänken.

Avkast 18.15. Målrik handboll från ena laget utlovas.

Inga kommentarer: