05 oktober 2008

Inget referat

Förra säsongen skrev jag ett referat till vår hemsida efter alla matcher. I år tänkte jag lämna över sysslan och Coach tog sig an uppgiften i dag (i alla fall för den här matchen). Och jag tar mig friheten att visa referatet här (tror Coach tycker att det är okej?):

Hemmapremiär och ett ungt motstånd

Det var något nervösa tjejer som skulle ta emot unga Strömstads HK. Snabbt insåg vi att det var bara till att föra matchen även om det gick något trögt i början. Tjejerna fokuserade hela matchen trots en hel del "skumma" domslut. Vi ville hela tiden vara med och körde högt tempo med bra hemspring. Malin och Kajsa gjorde tillsammans en stabil insats i målet. Ibland såg vi lite trötta ut, men de har ju sina förklaringar när vi spelar med endast en avbytare hela matchen. Lite roligt var ju att se att en hel del hittat ner till hallen för att heja på dom "festliga tjejerna i Heidlös" (även om de var mest bekanta). Sånt är roligt!
Bra match idag tjejer.. Nu ser vi fram emot att få trycka till tjejerna i Lexby nästa helg. En hel del bortfall väntas dock så vi får hoppas på att alla sjuka har tillfrisknat! Over and out!/en något trött Coach...


Jag kan väl säga såhär: Coach har helt rätt att det var en del skumma domslut. Domaren verkade ha bestämt sig för att sätta dit oss redan från början och gjorde det bästa för att förpesta matchen för oss. Jag vet att det handlar om division 4 och att vi måste kunna lägga domarinsatsen åt sidan, men i dag slogs det verkligen nytt rekord - sämsta domarinsatsen för Heidlös någonsin. Ibland hade han röntgensyn när det gällde övertrmp, ibland var dock denna förmåga som bortblåst.

Coach har även rätt i att det var kul att se folk i hallen. Jag räknade till 32 personer någon gång i andra halvlek, mer kanske man inte kan begära.

När det gäller Malins och min insats i målet skulle jag nog inte vilja kalla min insats stabil (du var snäll där Coach). Av de tolv insläppta var åtta mina. Två kom på straff, ett på övertramp (de kan man ju också rädda, men det gjorde inte jag). Något på friläge, men sedan var det några kantskott som absolut inte skulle hamnat i mål. Kan man skylla på att man var disorienterad i målet?

Men herregud, vi vann. Ganska stort ändå. Och framåt tycker jag att det fanns mycket att ta med sig till nästa match. En hel del nya kombinationer gav resultat och niometarna skjöt distinkta skott.

När Gurra täcker ett skott i andra halvlek och klistrar bollen får bli ett annat bra minne från segern.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var inte så hård mot dig själv Kajsa! Du gjorde allt en del fina räddningar. En fin slide fick du bland annat till ju och du såg verkigen smidig ut! :-)
Dörra är ju som han är... han skulle nog slutat döma för många år sedan...
Kram kram

Anonym sa...

Ja jag håller med Karin!
Va inte så hård mot dig själv! Inte lätt att hålla skärpan när de är så ojämt motstånd..
De som stör mig mest är att han kan avgöra en hel match om han vill. Bara för att han vill vara en "go gubbe" och tjöta massa strunt samt hitta på konstiga saker! TUR att vi var så pass överlägsna så att de inte påverkade våran resa mot div. 3...