30 oktober 2008

Böter, böter, böter

Ibland är det verkligen inte mycket action på oss i Heidlös. Före säsongen började diskuterade vi (jag, Coach och några till) att vårt bötessystem måste ses över. Hårdare straff skulle ge mer pengar till lagkassan. Kajsa K tog på sig ansvaret för att ordna en böteskommitté. Men Kajsa, vad har hänt? Ingen översyn är gjord vad jag vet. När jag tittar på vår bötesliga ligger förra säsongens siffror kvar. Jag får helt enkelt ta och rätta till den listan i dag. Men hur mycket har jag att fylla på med - några sketna förseningsböter. Det mina vänner ger inga storslagna lagfester.

Jag ser fram emot att Kajsa nu sliter sina ögon från arkitektböckerna och tittar närmare på denna viktiga fråga.

På lagfesten i helgen fick vi anledning att fundera på bötessystemet igen. Den hårdaste punkten på bötessystemet lyder såhär:
Dessa förseelser innebär böter på en bag in box eller öl-back (obs! inte den billigaste skiten): Uteblivande från match pga bakfylla (förvarning kring tolvsnåret godtages ej)

Detta hårda straff har aldrig utdelats (även om det var nära vid ett tillfälle förra säsongen). Men nu är frågan: vad händer om man uteblir från LAGFEST på grund av för mycket festande dagen före? Jag nämner inga namn här, men en spelare gjorde en felprioritering och släppte loss på en firmafest dagen före lagfesten i lördags och uteblev på säsongens första partaj. Där har Kajsa K en ytterst viktig punkt att få med i bötessystemet.

I bötesligan ser jag att jag fick böta 20 kronor förra säsongen. Det är nämligen så mycket en kobent-räddning är värd. Och sammanlagt fick vi ihop 250 kronor förra säsongen. Det säger en del om hur seriösa och skötsamma vi faktiskt är i Heidlös (om nu någon tvekade efter allt snack om festande i det här inlägget).

Inga kommentarer: