03 oktober 2008

Jag är nyfiken

Mitt gamla lag Hellton från Karlstad gör debut i division 1 i helgen. Det ska verkligen bli spännande att se hur det kommer att gå för dem under säsongen. Jag tycker att det är lite synd att de fick byta serie i sista stund, för nu kan jag inte gå och titta på dem i Göteborg, men för deras egen skull är det nog bra att de hamnade i norrettan i stället. Och jag får gå till Sundsta sporthall och se dem någon gång när jag är i Karlstad, för jag är väldigt nyfiken på att se vilken standard de håller.

Det är inte många spelare kvar i laget sedan jag lämnade för drygt fem år sedan, och jag har faktiskt knappt sett dem spela sedan dess, men jag vet att de har väldigt många duktiga unga spelare. Synd bara att Linda Johansson försvann till elitserien och att inget annat starkt namn dök upp i stället. Det är bara att hoppas att de klarar sig kvar.

Enligt bestämda åsikter i Heidhallen i onsdags skulle Heidlös klara sig kvar i division 1. Jag vet inte jag. Med en träning i veckan skulle det nog bli väldigt svårt. Men man kanske skulle ordna en träningsmatch mot sådant motstånd bara för att se... Hellton kanske nappar.

Inga kommentarer: