08 september 2008

Vaderna är inte fy skam

En sak har slagit mig efter alla år på gymmet. När det gäller vader, då är jag i klass med killarna. Det finns ju inte en chans att hänga med killarna (nu pratar jag de någorlunda tränade och inte spagettisorten) när det gäller bänkpress, bicepscurl och så vidare, men när jag tittar på killarna som kör vadpress kör de oftast ungefär lika mycket eller mindre än vad jag gör. Och de kör oftast färre repetitioner.

Vet inte vad det beror på, men här kommer två gissningar:
  • Mina vader har blivit extremt vältränade efter alla år på tå i handbollsmålet.
  • Killar bryr sig inte så mycket om benen utan lägger mer kraft på överkroppen (vilket är väldigt synd, för är det inte benen som gör mannen?).

Vad tror ni? Och har ni upptäckt samma fenomen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis Kajsa.. jag tror på de där med prioritering kring överkroppen.. Har alltid tyckt att just gym killar kan vara extremt välpumpade upptill, men inte sååå mkt nertill. De är väldigt märkligt? Jag håller med.
Kommentar till dina vader säger jag bara wooow! ;)
Själv blir man alltid lika besviken då de är dags för stövelsäsong, och åter igen får man inte upp dragkedjan hela vägen...Handbollsvader..suck..