10 september 2008

Stabil premiär

Junisarna vållade inte alltför stora problem för oss i dag. Heidlös vann utan problem med 33-20 efter 3x20 minuter. 4-4 efter 10 minuter, men sedan drog vi ifrån till pausvila med 14-5 och höll sedan undan.

Många återbud i sista stund, men med debuterande Lisa så fick vi i alla fall en avbytare. Linje-Lisa hade inte hållit i bollen på tre år men kommer definitivt att bli en tillgång om hon fortsätter. Är det något jag har lärt mig är det att de där Sävehof-shortsen brukar borga för god kvalitet.

Malin och jag växlade målvaktssysslan var tionde minut och var ganska nöjda med oss själva efter matchen. Jag menar, vad kan man begära efter två träningar? Jag var i alla fall grymt nöjd med att jag kände mig 100 procent smidigare än förra veckan, och slajdade på uppvärmingen som om jag aldrig har gjort annat (ok där kanske jag överdrev lite).

Förövrigt funderar Malin och jag på att inte ägna någon tid alls till självkritik i år och dessutom prata upp varandra hela tiden. Tillslut kommer vi ju att tro att vi är just så grymma som vi vill vara.

Gissar att vi tyvärr redan har haft den bästa domaren vi kommer att stöta på i år. Gamla tränaren Michael, likaså elitseriedomare, är inte sen att tacka ja när stjärnspelarna i Heidhallen kallar. Det tackar vi verkligen för!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello X-woman! *ler* Kommer med stor arbetsinsats ligga på och kämpa för att jag skall få fler chanser att skipa rättvisa när Ni spelar. Bra jobbat igår! Ni imponerade! Vi ses!

Kajsa sa...

Förbundet kan nog ordna så att du får döma i fyran i år om du vill det, Michael! Domarnivån skulle höjas ett snäpp om man säger så. Ses!