12 september 2008

Förkylningar - en svår fråga

Nu är den på gång igen: höstens första förkylning. Jag känner det. Men jag säger bara en sak: vi ska bli två om det. Från och med nu är det kamp. Jag mot förkylningen. Aldrig i mitt liv att jag tänker en förkylning komma in i min tillvaro nu när jag snart ska åka till New York.

Jag hade något på gång för en månad sedan också, men då stegade jag in på Apoteket och fick tag på något gurgel som visade sig vara värsta lyckoträffen. En gurgling och på morgonen efter var halsontet borta. Tyvärr är jag inte hemma hos min cerisa gurgelflaska nu så det får väl bli en ny tur till Apoteket i morgon.

När jag börjar dividera med mig själv så funderar jag ändå på om jag egentligen borde kapitulera redan nu. För bryter förkylningen ut inom de närmsta dagarna är jag antagligen redan frisk när jag drar till Statera, men kämpar jag på och håller den ifrån mig kanske den ändå lyckas klämma dit mig lagom till avfärd.

Så frågan är: ett löppass eller en lugn dag med Bafusin och gurgel i morgon? Det är verkligen frågan...

Inga kommentarer: