13 september 2008

Några tips om damelitserien

Tror det är dags att jag kommer med mina tips nu om elitserien innan jag blir alltför influerad av alla andras tips i olika media. Tänker inte tippa hela serien rakt upp och ner för jag känner att jag inte har tillräcklig koll på Stockholmslagen. Men här kommer i alla fall några tips om kommande säsong som jag känner mig säker på:
  • Sävehof vinner serien, de tar även hem SM-guldet.
  • Avesta Brovallen slutar sist.
  • Heid kommer före Önnered i tabellen.
  • Skövde kommer inte tvåa i år.
  • Johanna Ahlm vinner skytteligan.
  • Eslöv kommer före Lugi i tabellen.
  • Jämnare i år mellan lag 2-4 i tabellen. Tvåan i tabellen kommer att förlora mot fler lag än bara ettan Sävehof.

Det var väl lite lagomt luddigt. Modigare än så är inte sportjournalisten i dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, här kommer du få rätt i allt, det kan jag nästan garantera. ;)

Anonym sa...

Eller nja, förresten. Johanna vinner nog inte skytteligan. =) Sävehof har för utspritt målskytte. Sabina Jacobsen eller Adda Walther vinner nog för de spelar i sämre lag och skjuter straffar. =)