30 september 2008

Regn - varför inte?

Undrar om det kommer att regna i morgon när det är dags för en löptur vid Ruddalen? I så fall gör det inte så mycket. Jag har nämligen köpt en superfin löparjacka på Niketown i New York som ska stå emot både blåst och regn. Det är ju egentligen otroligt att jag inte införskaffat en sådan förut med tanke på var jag bor, men nu när Visakortet låg och brände i väskan och jag totalt tappat greppet om mitt bankkonto slog jag i alla fall till. En mycket bra investering.

Hade jag varit en av de där modebloggarna hade jag antagligen satt på mig jackan nu, ställt mig framför spegeln och tryckt av en ruta för att ni skulle få se hur fin den är. Men jag nöjer mig med att berätta att den är blå som det blåaste Medelhavet och lite lagomt figursydd.

Nu är jag på väg att bli en trendig löpare förstår ni. Frågan är bara om jag ska ha en röd golfmössa, som jag hittat nånstans, min gamla Färjestadsmössa, eller en Tre Kronor-mössa, som jag stickade på mellanstadiet, på mig till när det blir kallare.

Inga kommentarer: