13 april 2010

Trist avslutning

Det gick väl inte riktigt enligt planerna i dag. Med bara en avbytare passade det väl sig inte riktigt att jag gjorde något med mitt knä redan efter ungefär tre minuter. Jag räddade ett skott från vänsterkanten och samtidigt viker sig mitt vänsterknä lite inåt. Något krasade till och jag satte mig på golvet. Eftersom jag har dragit korsbandet i det knäet sitter jag ändå här nu senare i soffan och är ganska lugn för något sådant allvarligt kan det inte röra sig om. Jag kan stå, gå, böja och stå på ett ben. Men det gör ont i knävecket, så något har hänt. Min löparsatsning, som skulle ta sin början nu i veckan, ser inte ut att börja bra med andra ord. Men där fick jag för att jag inte har tränat benen ordentligt på två veckor (med undantag för i går). Det går inte att fuska med det där, och nu fick jag en rejäl påminnelse.

Tillbaka till matchen. Gurra satte på sig överdragskläderna och hoppade in i målet och jag bestämde mig ganska snart att jag inte vågade spela något mer (det finns gränser för vad jag riskerar även för Heidlös). Men tyvärr är väl min skada det som gör att vi inte lyckas vinna i dag. Inte för att Gurra inte var bra i mål, nej hon kan det där, men hon hade ju såklart behövts ute så att de andra skulle ha kunnat vila någon gång. Det fick de inte nu och tremålsunderläget i paus gick inte att hämta in. Vi var visserligen bara två ifrån, samtidigt som vi fick straff med tre minuter kvar. Men Karlsson satte straffen rakt på målvaktens ben och sedan kunde Bjurslätt öka ledningen till tre i nästa anfall. Matchen slutade 19-21 (tror jag). Lite snöpligt och inte så seriesegrarna ville avsluta säsongen.

2 kommentarer:

Amondine sa...

Men vart var hattarna? Skumpan? Trodde det skulle bli segerfest?! Har ni legat av er i Heidlös?

Kajsa sa...

Heidlös legat av sig? Vi anser att det inte är vår uppgift att komma med hattar och skumpa.

Tack för stödet i går Amon! Det gav en känsla av klubbkänsla när ni satt där på läktaren kl 21 en tisdagskväll för att se säsongens sista match.