05 april 2010

Några få steg av mig

Jag är sedan i torsdags med i en stegtävling på jobbet. Stegräknaren har inte blivit överhettad den här påskhelgen om vi säger så. I dag till exempel visar räknaren på 7 922 steg. Och då ska ni ändå veta att jag varit ute och sprungit 5 km. Trots att jag faktiskt varit ute och sprungit tre av fyra dagar av min ledighet (sammanlagt 15 km) får den här stegmätaren mig att känna mig som en riktig slappis. Med ett snitt på ca 8 000 steg per dag inser jag att det blir svårt att ta hem segern i den här tävlingen eftersom ledaren just nu ligger på ungefär 36 000 steg per dag. Tror ni inte att detta är en fuskare? Någon som suttit och skakat den där stegräknaren hela helgen med ena handen samtidigt som han ätit påskgodis med den andra? Jag tror att det mycket väl kan vara så, men det blir svårt att bevisa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tricket är att man lägger den i torktumlaren så får den tumla runt i oändligt många steg alldeles av sig själv.../ Lisa

Kajsa sa...

Lisa, du är alltid så jädra smart!