13 april 2010

Ett steg är ett steg

Den här stegtävlingen jag har berättat om ger jag inte mycket för. I går var jag på gymmet och 40 minuter av den tiden ägnades åt styrketräning. Detta tycker stegtävlingen ska ge mig 4 000 extra steg. En sak vet jag och det är att jag inte gick några 4 000 steg därinne för det är väldigt nära mellan bänkpressen, hantlarna, benpressen och de andra maskinerna jag använde. Jag förstår att man ska räkna om cykeltid i steg eftersom stegräknaren inte ger utslag när man cyklar, men det är väl inte okej att hålla på att räkna om varenda aktivitet man gör. Ett steg är väl ett steg - eller?

2 kommentarer:

Karin sa...

Nej, ett steg är inte ett steg.
Tanken med att du får räkna 4000steg för den aktivitet du gjorde är ju att den motsvarar samma som om du hade tagit 4000 steg. Målet med dessa tävlingar är ju att få folk att röra på sig och att styrketräna är lika bra som att promenera. Så då ska du ju även bli belönad för det!

Kajsa sa...

Ok då Karin, jag förstår argumenten, men jag är ändå inte helt förtjust i denna stegtävling.