27 april 2010

Nytt på gymmet

Precis när jag som bäst går och väntar på att min gymkedja ska öppna en ny anläggning 150 meter från min port, slår mitt nuvarande gym (som kommer att va mitt huvudgym sen också) till med flera nyheter. Spinningsalen har utrustats med Activio, som gör att deltagarna kan ha koll på sin puls under passet, och alla löpband är utbytta till nya med tv-skärm. Trevligt tycker jag! Men samtidigt är en stor del av avdelningen för fria vikter avstängd för, vad det verkar, fuktskador, så det vore ju synd att kalla gymmet för tipptop.

Förövrigt väntar Heidlös fortfarande med spänning på Pillans överraskning. Jag har inte fått några ledtrådar än, mer än att förväntningarna inte ska vara för höga. Så då kanske det är en klisterburk det handlar om ändå?

2 kommentarer:

Katta sa...

Testa Activo. Är kanon. Man pressar sig ännu mer än vanligt. Och kul att se hur snabbt eller långsamt pulsen förändras med.
Men du kanske inte ska köra på de vanliga rekomendationerna om vilken maxpuls man ska ha. Har du kollat upp din ännu med hjälp av Syster Anna?

Katta sa...

Testa Activo. Är kanon. Man pressar sig ännu mer än vanligt. Och kul att se hur snabbt eller långsamt pulsen förändras med.
Men du kanske inte ska köra på de vanliga rekomendationerna om vilken maxpuls man ska ha. Har du kollat upp din ännu med hjälp av Syster Anna?