15 april 2010

Knästatus: mycket bättre

I dag mår mitt knä mycket bättre och jag är därför mycket gladare. I går haltade jag och hade fortfarande ont i knävecket, men i dag när jag vaknade var det onda borta och jag njöt när jag gick till gymmet. Femton minuter på motionscykeln gick hur bra som helst, men sedan lät jag benen vila. Till helgen blir det inköp av nya löparskor och pulsklocka (ni missar väl inte att Stadiummedlemmar har 10 % på hela sortimentet tom 18 april), och känns knäet lika bra till helgen ska jag nog använda båda två.

Jag är så otroligt lättad över att det inte blev något allvarligt med knäet. Sedan jag opererade det för fem år sedan, eller vad det är, har jag aldrig varit så nära dra-korsbands-känslan som jag var i tisdags. Och som jag har sagt: det var verkligen en påminnelse om att det inte går att låta benmusklerna vila. Nu ska jag bli bättre (ja jag vet att jag har sagt det förut) på att köra de tråkiga rehabövningarna var jag än befinner mig. Det ska jag!

Inga kommentarer: