18 april 2010

Otränad med elitkondition

Jorå, visst hamnade jag i elitkategorin på mitt fitnesstest. Jag låg i soffan med en puls på 41 (trots att jag känner mig stressad) och då fattade jag ju att det bara kunde sluta på ett sätt när klockan pep till och testet var klart. Det kan ju inte vara normalt mitt hjärta. Jag är inte ens tränad just nu. Och hur roligt känns det att försöka förbättra konditionen för klockan om det är den här jädra pulsen som ska visa om jag är tränad eller ej. Maxpuls vet jag inte vad jag har men den räknar klockan ut med 220 minus ålder om man inte ställer in ett eget värde. Jag kanske borde gå och testa maxpulsen hos en expert så att jag får ordning på mina pulszoner. Det här gör mig mycket förvirrad. För tio år sedan, när jag också hade pulsklocka, kan jag inte komma ihåg att jag hade så här låg puls och då vet jag att fitnesstestet gav mig resultatet "ganska bra" en gång. (Gränserna är: mycket låg, låg, godkänd, ganska bra, bra, mycket bra, elit).

Inga kommentarer: