17 april 2010

Min nya vän är här

I går slog jag till och köpte den där pulsklockan, som jag tror kommer att göra mig till en löpare utöver det vanliga. Den här modellen, RS300X, tror jag är den som passar mina syften bäst. Den ligger under kategorin "förbättra konditionen" och "running & multisport". Ful som stryk är den ju såklart, de lite snyggare modellerna passade inte mina syften, men det är väl å andra sidan inget jag ska glida runt med när jag inte har mina träningstights på mig.

Nu ska jag bara hitta något lämpligt tillfälle då jag kan göra fitnesstestet (ta pulsen under några minuter). Vet inte om min låga puls kommer att ställa till det, för det vore ju inte riktigt rätt om jag hamnade i elit-kategorin.

Jag har lite dåligt samvete över att jag har en antagligen helt fungerade (om man byter batteri)pulsklocka i byrån. Den är visserligen 10 år gammal, men tillhörde top of the range på den tiden. Men nu behövde jag en nytändning och en ny klocka. Är någon sugen på att ta över min gamla, som gjorde mig till en crazy-runner när jag bodde i London, är det bara att anmäla intresse.

Inga kommentarer: