30 april 2010

Jakten på Mallis-rumpan

Om en månad drar jag och Karin till Mallis. Det här faktumet börjar göra mig lite stressad, för vad gör man när det inte finns lika mycket tid som vanligt till träning, knäet inte är hundra och kroppens stressnivå säkert gör att jag lagrar mer fett än vanligt. En quick-fix kanske. Pulver, svält och kanske några fettförbrännande tabletter från Kina inköpta på nätet? Nä, jag vill ju ha kvar musklerna också. Och så hittar jag ett fettförbränningsprogram från Slim Jim som tydligen gör att man behåller muskelmassan också. Slim Jims syfte är ju såklart att sälja på mig massa kosttillskott, men det struntar jag i, och tar del av hans andra råd. Det värsta är dock att hans träningsprogram inte är hårdare än den träning jag faktiskt hinner med just nu. Jag får försöka följa hans matprogram, men träningsprogrammet var väl alltså inte så värst inspirerande, och någon Mallis-rumpa (förra året var det Barcelona-rumpa) lär det definitivt inte ge. Med tanke på Mallis totala avsaknad av vass känns det här som sagt ganska stressande.

En rejäl, helvetesförsäsong är vad jag skulle behöva just nu. I alla fall - nu går jag till gymmet.

Inga kommentarer: