08 april 2009

Och så lite hockey...

Avlider jag inte av hjärtattack som åskådare under en handbollsmatch så är det antagligen under en hockeymatch det sker. Herregud, en spännande sudden death kan bli rena döden!

Ni får ursäkta att mitt största sportintresse just nu inte ligger hos handbollen, men även för den som inte har ett FBK-hjärta kanske utdrag från chatten med Perra Johnsson (FBK:s tränare) inför den fjärde finalmatchen kan glädja. En av de mest underhållande chattar jag läst och Perra är ju verkligen en favorit (hämtat från vf.se):

Namn: Anthony M
Fråga: Är det inte konstigt att ett Karlstadlag som FBK är så duktiga när staden i övrigt inte verkar, av chatten att dömma, bestå av så många raketforskare?
Svar: Att döma av din stavning så verkar inte du ha hållit på så mycket med raketforskning heller. Men övning ger färdighet.

Namn: Rookie
Fråga: hur gör man för att få en chans att spela i fbk? lämnar man in en ansökan eller hur funkar det? mvh
Svar: Bra på att spela hockey är en stor fördel.

Namn: Olof
Fråga: Hej Perra,Grymt bra bortamatch igår! Hur är statusen på D. Axelsson. Tror du att han kan spela i någon av de nästkommande matcherna? En annan fråga...Skulle du vara intresserad av att hoppa in i båset i rinkbandyns div 2b Östergötland? Efter matchen utlovas middag på en "finare" restaurant i Linköping.
Svar: Dick har jag redan svarat på. Jag vet inte hur mitt schema ser ut under den tiden men en middag är ju aldrig fel.

Namn: Simon Fryk
Fråga: Vad är det för snus du snusar? är du sponsrad?
Svar: En blandning mellan Kronan och Grov.

Namn: Tobbe
Fråga: Hur är formen på Perra då?
Svar: Jag har tappat några kilo sen i januari så formen är gryende.

Namn: Jeremajster
Fråga: Jag ska välja gymnasie nästa år, vilken linje ska man välja för att bli Färjstadtränare? (hockeygymnasiet eller?)
Svar: Jag är inte insatt så jag har inget svar. Själv gick jag bygg och anläggnings-teknisk och sen har jag varit brandman. Gick från det till brandmästare och så har jag hållit på med sport hela tiden vid sidan.

Namn: Johan Söderström
Fråga: Är din dialekt tillgjord eller?
Svar: Nej.

Namn: Joakim F
Fråga: Hej Päärra!Jag tänkte sätta mina livsbesparingar på en betting sajt på att Gustavsson lämnar Färjestad efter denna säsongen. Oddset är runt 4ggr pengarna. Gör jag rätt i det? (350.000:-)
Svar: Ett beslut du får ta själv.

Inga kommentarer: