19 april 2009

Den heidlösa skidturen - del 1

I går var alltså delar av Heidlös ute på en skidtur som sent ska glömmas. Jag vet knappt hur jag ska beskriva denna dag, och jag vet inte riktigt var jag ska börja heller. Jag vet inte när jag skrattade så mycket senast och inte heller när jag senast funderade på hur det skulle vara att bli jagad av en björn. Men vi tar det väl från början...

Vi tittade ut en skidtur på fjället som vi uppskattade till drygt två mil och som vi trodde skulle passa bra. De första fem kilometrarna var samma väg som jag, Camilla och Coach åkt några dagar före - alltså upp till Hemfjällsstugan, sedan skulle vi fortsätta runt fjället. Kvart över elva gav vi oss i väg från starten. Inte anade vi väl då att vi skulle vara tillbaka i stugan över sju timmar senare.

Vädret var helt fantastiskt och "lager två" åkte av oss redan efter en kilometer.

Spåren var helt annorlunda från turen dagarna före och jag befarade snabbt att klistervalla kanske inte var det mest passande denna dag. Men om man vandrade i skoterspåren gick det helt okej att ta sig uppför. Och några timmar senare insåg vi att uppförsbackarna var vårt minsta problem.

Jag får lov att återkomma med fler delar från "Den heidlösa skidturen". Håll utkik!

Copyright för bilderna från "Den heidlösa skidturen" tillhör Gurra, Maria, Karlsson och mig själv.

Inga kommentarer: