11 april 2009

Mat, väder och valla

Det jag tänker mest på just nu är väder och mat. Jag funderar på att fira påskaftonens eftermiddag med att bege mig till Ica Maxi för att inhandla all mat till Sälenveckan. Dessutom är jag orolig för att all snö kommer att försvinna däruppe nu när det är så varmt. Men snödjupet är tydligen 57 centimeter fortfarande där Heidlös ska vara så jag hoppas att det räcker några dagar till. Det aktuella vädret kan man hitta här.

Jag tänker också på valla. Fick ett mail från Maria som undrade vad det är för någon valla som gäller. Jag meddelade att jag tar med en påse med en härlig blandning av valla från 90-talet som funkar bra än. Men jag tror att vallan kommer att bli lite knepig när det kanske är blött i spåren på vissa ställen och isigt på andra. Vi får göra vårt bästa helt enkelt.

Inga kommentarer: