17 augusti 2008

Synkroniserat simhopp nästa

25-22. Mitt tips var ganska bra va!

Det var inte bara Coach, jag och Karin C som ville se på handboll i natt. Tolv stycken handbollare var vi som såg på matchen hos Coach och hennes kantspelande pojkvän. De flesta av oss hade såklart kunnat göra det mesta på planen bättre, men tillslut var vi ganska nöjda med tjejerna i Peking. Skämt o sido - grymt att gå till kvartsfinal i OS!

Efter matchen började jag och Karin att fundera på vilken idrott vi skulle kunna se oss själva i, i nästa OS. För egen del känner jag att fäktning skulle kunna ligga nära till hands (fotarbetet tror jag finns eftar alla år på tå i målet) medan en gren som barr, i gymnastiken, inte riktigt skulle kännas helt naturlig. Karin skulle kunna se mig som vänstermittfältare i fotbollslandslaget, medan jag nog tror att hon skulle kunna utmana några i simbassängen (om hon inte vid det laget har petat Madde Grundström vill säga). Men sedan enades vi om att synkroniserat simhopp kanske vore något för oss. Bland minimänniskorna på 135 cm skulle Karin (172 cm) och jag (176 cm) antagligen väcka en del uppmärksamhet. För att inte tala om när vi helt kallt skulle göra OS första "bomben".

PS. Jag slutar aldrig att förvånas över Heidlös-spelarnas träningsflit. I går såg Coach Polisen och Jess när de var ute på en effektiv powerwalk. Själv tog jag faktiskt också en.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hmmm.. ja du Kajsa, de va ju en hyfsat bra tippning med 24-22. Närmre än så kommer man nog inte! Frågan e nu hur du tippar inför säsongen? Hur kommer de gå? Hur många plus mål?

Och du förresten, jag tänkte vi kunde lägga in ett pass snart i Valhalla simhall.. skulle vara oerhört intressant och se lite hopp ifrån 5-ans hopptorn.. hehe
Jag fick dock en uppenbarelse förut, självklart skulle du passa perfekt och göra succé i brottning! Inte sant? Du i den dressen! Klart..undra hur lång tid DEN uppvärmningen hade tagit? :)

Kajsa sa...

5:an, det är högt tycker jag, men jag får väl prova.

Jag återkommer med tippning inför Heidlös säsong, vi måste ju se vilken form truppen är i först...