28 augusti 2008

En ny klubb helt plötsligt

När jag är hemma hos mamma och pappa kan jag inte låta bli att läsa Forshaga Dejebladet om jag får syn på det. Det är ett reklamblad som har sett likadant ut i 30 år (och säkert längre än så) och något annat redigeringsprogram än klippa och klistra verkar det inte handla om vid framställningen.

Här kan man bland annat läsa om Pingstkyrkans happenings, Happy Stations förslag på V75-system, och att lägenheter uthyres i både Forshaga och Deje. Men i dag upptäckte jag helt plötsligt något intressant. Det verkar ha startats en ny handbollsklubb i Forshaga. Annonsen håller så dålig kvalité så jag kan inte riktigt tyda allt. Men helt klart är att det handlar om handboll. Klubben heter kanske Sotarn IF och av det suddiga klubbmärket att döma verkar den vara grundad 2007. Nu berättar de om träningstider för flickor 97-98 och om föräldrahandboll. Jag blir nyfiken. Varför har någon startat en ny klubb? Vem har gjort det? Räcker det inte med en handbollsklubb på orten när handbollsintresset inte direkt når samma höjder som i till exempel Göteborg?

Jag måste helt enkelt ta reda på mer! Och namnet! Varför Sotarn (om det nu är ett a, jag ser inte riktigt)?

Inga kommentarer: