12 augusti 2008

Himla många hårspännen

Har tänkt på en sak under Sveriges matcher i OS: Det är en himla massa hårspännen och hårnålar i svenskornas hår (spana t ex in Tinas vita stora). Inte en enda tejpbit över dessa har jag sett. Har jag missat nåt eller förekommer det inte längre någon skaderisk på grund av hårnålar? Eller är det andra regler som gäller internationellt?

Ska bli mycket intressant att se vad våra uppmärksamma domare i division 4 säger kommande säsong när Heidlös drar in med hårspännen a la Tina.

Själv har jag i och för sig för det mesta kommit undan med mina hårnålar (observera att jag väljer sådana som flyter in i min hårfärg) men när vi mötte Orust borta förra året fick domaren stanna tiden för att jag skulle plocka ur mina små, små, örhängen. Har hört att det kan göra ont att få skott på örhänget eftersom piggen kan åka in i skinnet och orsaka blodflöde. Men hur mycket ondare kan det göra än att få skottet någon annanstans i fejset. Skillnaden måste vara marginell.

Inga kommentarer: