21 augusti 2008

OS gör mig trött

OS börjar ta ut sin rätt. Det var som halvt medvetslös jag förflyttade mig från sängen till soffan klockan 6 i morse. Och sedan, ja jag måste erkänna, hade jag extremt svårt att hålla mig vaken. Under Sveriges första OS-match satt jag upp i soffan, rak som en fura i ryggen, och var inte ens i närheten av att ens blinka till. Allteftersom matcherna gått har jag sjunkit längre och längre ner i soffan och i morse var det horisontellt läge som gällde. Ni förstår att det inte gick. Jag hade mobilen på snooze var femte minut, men varje gång jag slängde en svullen blick på tv:n var allt jag hörde: "Sverige har inte fått någon bra start på matchen", "vad håller de på med", "vad håller de på med", vad håller de på med". Och så såg jag någon svensk missa målet.

Tröttheten kan bero på att jag höll mig uppe till efter midnatt för att se Bolts världsrekord i repris. Jag hade i och för sig redan sett loppet i repris, men inte hela sändningen när man får se bilder från uppvärmingsbanan och höra allt försnack, så därför blev det sent. Och jag trött.

Eller var det kanske säsongens första träning med Heidlös i går som tog kål på mig? Kanske är det så. Jag återkommer med uppdateringar angående detta inom en snar framtid. Klart är i alla fall att jag fick en stor röd boll (i dag är den väl antagligen blå) på högerlåret. Och på detta blir jag trött. Jag är även trött på att mina knäskydd och armbågsskydd återigen luktar skit i mitt badrum.

Inga kommentarer: